Ce am facut 8 zile in Cipru!

La inceputul acestui an Ciprul nici macar nu era pe lista mea de calatorii. Insa dupa ce am prins o oferta la biletele de avion pe care nu am putut sa o refuz, am zis ca nu strica o mica vacanta chiar inainte de inceputul sezonului estival in Romania. In cele ce urmeaza, vreau sa va povestesc cum mi-am petrecut timpul si ce am vizitat in Cipru!

Prima zi

Am aterizat in jurul orei 16:30 pe aeroportul international din Larnaca si trebuia sa ajungem la cazare, un apartament situat la vreo 20 km de oras, intr-un satuc pitoresc dar foarte frumos, Perivoglia pe numele sau. Am ajuns acolo dupa vreo 2 ore, deoarece in week-end autobuzele sunt mai rare si a trebuit sa asteptam destul de mult.

Dupa ce am luat apartamentul in primire, am vrut sa vizitam micutul sat, care avea doar cateva restaurante, o biserica, un supermarket, un ATM, o shaormerie greceasca si un bar/ cofetarie cu cateva deserturi. Ah, si multe pisici, sa nu uitam pisicile, care se strangeau la picioarele tale imediat cum ospatarul iti punea farfuria fierbinte plina de bunatati in fata.

A doua zi

A doua zi am vrut sa vizitam Larnaca, orasul cel mai apropiat. Nu stiu daca stii asta, insa in Larnaca, pe Lacul Sarat, in timpul iernii vin sa se adaposteasca de frig pasarile flamingo. Noi am fost acolo in mijlocul lunii mai, si nici urma de pasari roz, insa Moscheea Sultan Tekkesi a fost o incantare pentru ochi. Poti observa aceasta moschee pe drumul dinspre aeroport spre oras, peste lac, iar apusul privit de acolo este minunat.

Ajunsi in centrul orasului, am vrut sa bifam cateva dintre obiectivele turistice importante ale Larnacai. Am vizitat Biserica Sfantului Lazar, construita in secolul 9 deasupra locului unde a fost ingropat Lazar, cel care a fost inviat de Iisus.

Apoi, la cativa pasi de biserica vei da nas in nas cu plaja Finikoudes, renumita pentru nisipul fin si pentru apa clara cu intrare foarte lina in mare (serios, trebuia sa mergi cel putin 100 m in larg ca sa iti ajunga apa pana la brau).

Dupa o scurta plimbare pe faleza ne-am indreptat spre Ancient Kition, un sit archeologic in care poti vedea ramasitele Templului Kition, dar si morminte sau case in care locuiau oamenii pe acele vremuri. Cum era duminica, locul era inchis, dar fiind ca un muzeu in aer liber am apucat sa facem si cateva fotografii.

Ne-am intors apoi in centru, unde am luat masa si am mai stat cateva minute admirand marea destul de agitata pentru cele 26 de grade de afara. In drum spre statia centrala de autobuze din Larnaca poti vizita si portul, loc de unde pleaca majoritatea barcilor pline de turisti gata sa exploreze insula dintr-o alta perspectiva.

A treia zi

Cea de-a treia zi am petrecut-o in Limassol, unde am ajuns in jurul orei 11, dupa o calatorie de o ora cu autobuzul (7 euro de persoana, dus-intors). Zona este foarte dezvoltata, iar hotelurile pe plaja incep cam cu 10 kilometri inainte de centrul orasului. Oriunde te uiti, mai ales pe soseaua de langa faleza nu vezi decat hoteluri, cat mai mari si mai frumoase, restaurante si muuulti turisti care isi croiesc drum spre mare.

Chiar in fata centrului istoric nu exista o plaja, ci doar o faleza cu pontoane si un parc, unde te poti plimba in voie si unde poti asculta sunetul marii stand pe o banca. Locul mi s-a parut foarte interesant si in acelasi timp relaxant, asa ca nu rata ocazia de a petrece cateva clipe mai linistite si pe faleza.

Am mers apoi in centrul vechi si am vizitat primaria, piata veche (care era doar o hala goala), castelul din Limassol, catedrala Agia Napa si stradutele din centru, unde daca nu ai o harta cu tine, este foarte posibil sa te ratacesti. Neaparat sa vizitezi si Limassol Marina, un fel de port-complex rezidential, unde vei vedea ambarcatiuni de milioane de euro parcate frumos in fata vilelor luxoase.

A patra zi

Nu puteam sa ajung in Cipru si sa nu vizitez si capital Nicosia, atat de controversata. Este singura capitala divizata din Europa, o parte cipriota si o parte turceasca. Trecerea de pe o parte pe alta se face printr-un punct de vama, doar cu buletinul in cazul romanilor, iar in cateva minute (in functie de coada) ajungi in Turcia.

Deosebirile dintre cele doua parti ale orasului se vad cu ochiul liber. Partea cipriota este mai organizata si mai curat (sau cel putin asa mi s-a parut), pe cand partea turceasca seamana cu un mare bazar in aer liber. Pe strazile principale vei vedea o multime de magazine, cu jumatate de marfa scoasa pe trotuar, cu multe falsuri, de la genti de dama, pana la adidasi. Exact ca in bazarul mare din Istanbul, asa era

In schimb, partea turceasca are mult mai multe de oferit turistilor. Aici am vizitat Moscheea Selimyie, Hanul Buyuk, o baie turceasca si ne-am plimbat pe stradutele cu iz otoman. Recomand oricui ajunge in Cipru macar o zi petrecuta in Lefkosia, asa cum o numesc cipriotii.

A cincea zi

Dupa 3 zile de plimbat in orase mai indepartate, a venit vremea sa ne relaxam la plaja si sa facem prima baie in Marea Mediterana orientala. Asa ca am fost in Aya Napa, statiunea destinata celor cu chef de petreceri de dimineata pana seara. Am avut chiar noroc ca am mai prins locuri in autobuzul care pleca din Larnaca spre Aya Napa, caci alti turisti nu au fost atat de norocosi. Ajunsi pe plaja, care era foarte aglomerata, am gasit repede o umbreluta, cateva sezlonguri si ne-am relaxat.

Plaja are un nisip foarte fin si placut, iar apa de un turcoaz cum rar mai vezi te invita sa o incerci. Surprinzator sau nu, apa mi s-a parut foarte calda si m-am buurat ca am prins o vreme asa frumoasa. Pe toata plaja exista restaurante si baruri, cu preturi usor mai mari decat in alte orase, de unde poti servi orice, de la fructe de mare, pana la fripturi, deserturi sau mancaruri cipriote.

Ultimele 3 zile

Desi am mai fi avut timp sa vizitam si alte orase putin mai indepartate, precum Paphos, am zis sa luam o pauza si sa ne bucuram de soarele arzator si de marea care intre timp se linistise de era o placere sa inoti. Am petrecut restul sejurului pe plaja din Larnaka, de dimineata pana seara, fie bronzandu-ne, fie sub umbreluta care ne mai adapostea de razele soarelui.

Ultima zi a fost si cea mai calduroasa, cu temperaturi de 35 de grade, desi eram in luna mai. Era atat de cald incat efectiv nu puteai sta afara. Briza inexistenta si soarele mult prea puternic te obliga sa stai la adapost, intr-un restaurant sau bar cu aer conditionat.

Cam aceasta a fost aventura mea in Cipru, si pot spune ca tara m-a surprins placut. Am vizitat o multime de locuri, pot spune ca am fost si in Turcia, m-am plimbat pe multe stradute inguste si am vizitat mai multe magazine de suveniruri pentru cei de acasa.

Daca si tu ai fost in Cipru te astept sa imi spui ce ti-a placut cel mai mult in micuta tara insulara.

One thought on “Ce am facut 8 zile in Cipru!