Cum mi-am petrecut cele 4 zile in Bari!

In Bari am fost la sfarsitul lunii februarie, atunci cand preturile pentru biletele de avion sunt mici iar turistii ii numeri pe degete. Perfect pentru cateva poze reusite si cateva orase vizitate. In acest articol iti voi spune cum mi-am petrecut cele 4 zile in Bari!

Prima zi

Aterizand la ora locala 13:30 cu o mica intarziere, am ajuns in centrul orasului Bari cu un tren din aeroport. Biletul costa 5 euro, iar trenul circula la fiecare 20-30 de minute, asa ca indiferent de ora la care ajungi in aeroport, pana in centru nu faci mai mult de 30 de minute. Pentru ca trebuia sa ne luam camerele in primire, nu am avut timp sa planificam alta activitate in aceasta zi, asa ca am mers la cazare.
A urmat apoi o cina timpurie (pe la ora 5) si o inghetata delicioasa drept desert. Seara ne-am petrecut-o plimbandu-ne pe stradutele din Bari si descoperind orasul.

A doua zi

Stiind ca sunt foarte multe locuri minunate de vizitat pe langa Bari, a doua zi a fost rezervata grotei din Castellano si micutului orasel Alberobello. Din pacate, nu am mai ajuns sa vedem grota, desi mi-am dorit foarte mult, insa pe perioada iernii tururile in grotta sunt doar de 2 ori pe zi, in limba italiana. Nu ca asta ar fi fost o problema, insa trenul pur si simplu a sarit o statie (sau nu am stiut noi unde sa coboram) si era deja prea tarziu sa ne intoarcem.

Am zis asta e, am luat o cafea si am continuat drumul spre Alberobello. Din Bari in Alberobello se ajunge cu trenul, costa 5 euro si face cam 90 de minute (sta foarte mult in statii, probabil vara are un program mai alert si sunt mai multe trenuri). Alberobello este principala atractie turistica a regiunii, micutul orasel primind mii de turisti in fiecare luna. Dupa un pranz delicious si din nou o inghetata, ne-am plimbat pe stradute si am fotografiat casutele magice trulli, unice in lume si bineinteles patrimoniu UNESCO. Pe la 6 am avut trenul inapoi spre Bari, iar restul serii ne-am petrecut-o la pas prin centrul vechi.

A treia zi

Si a treia zi a fost dedicata plimbarilor, de aceasta data in orasul Matera, despre care am scris mai multe in alt articol. Cred ca este suficient sa mentionez ca acesta este cel mai vechi oras al Italiei, cu case construite din piatra si cu o frumoasa istorie in spate. Orasul vechi nu mai este locuit, insa sunt multe buticuri cu suveniruri, paninoteci traditionale si chiar un hotel. Vremea nu prea a tinut cu noi in aceasa zi deoarece a fost destul de frig si dupa vreo 2 ore petrecute printre casele vechi ne-am adapostit intr-o cafenea.

Am ajuns inapoi in Bari pe la 6, si dupa o bine meritata cina, ne-am plimbat pe faleza din Bari care parca se transforma seara si devine locul preferat de promenade din intregul oras.

A patra zi

Ultima zi a fost o zi mult mai relaxata decat precedentele, in care nu ne-am trezit mai devreme sa prindem mijloacele de transport in comun. Si pentru ca am avut zbor la ora 14:00, am putut dormi pana la 10:00. Dupa ce ne-am strans bagajele, mici de altfel, potrivite pentru o vacanta atat de scurta, am plecat la cea mai buna patisserie din oras, Martinucci, unde am servit ceva dulce, tipic italienilor.

In Romania am ajuns in jurul orei 17:00 si ne-am intristat la vederea viscolului de afara. Cred ca ar fi fost bine sa stam mai multe zile si sa evitam vremea urata de acasa ☺

One thought on “Cum mi-am petrecut cele 4 zile in Bari!