Ce si unde sa mananci in Bari!

Recunosc, sunt o gurmanda! Daca as putea sa gust din toate mancarurile din meniu as fi cea mai fericita! Si cand trebuie sa ma hotarasc doar la un singur preparat imi este, va spun cu mana pe inima, cel mai greu. Cand plec in vacanta, pe langa toate obiectivele frumoase pe care le vizitez, o mica voce rasuna mereu in mintea mea: noi ce mai mancam acum? Dar sa lasam deoparte vocile ispititoare si sa iti povestesc pe unde am mancat prin Bari si ce iti recomand si tie sa incerci.

Inainte de a incepe trebuie sa iti spun ca la orele pranzului, cam de pe la 14:00 nu vei mai gasi restaurante deschise in Bari, sau cel putin nu erau in luna februarie, asa ca ar fi bine fie sa mananci pana atunci, fie sa rabzi pana la 6, cand deschid majoritatea restaurantelor.

Caffe Baruccheli, Bari

Desi citisem inainte ca oamenii din Bari isi iau foarte in serios pauza de pranz si cam totul este inchis, nu puteam sa cred (obisnuita cu Bucuresti, unde gasesti restaurante deschise si la miezul noptii). Si iata-ne, 6 femei flamande, care cutreierau Bari in sus si-n jos in cautarea unui restaurant deschis, la ora 16:00 (jur ca nu stiu ce a fost in capul nostru). Din fericire insa, am gasit un mic local deschis si fara sa mai cautam in alta parte, ne-am ocupat masa si am cerut imediat meniul.

Destul de variat, meniul continea de la aperitive, la paste, pizza si alte cateva mancaruri mai traditionale. Am zis sa nu riscam nimic si sa luam un aperitiv cu 6 preparate (creveti, orez, salata cu caracatita). A costat 15 euro si l-am impartit intre noi, desi in meniu era recomandat pentru 2 persoane. Apoi eu mi-am luat spaghetti al pesto (8 euro), o minunatie. Nu se compara cu urma de sos pesto pe care trebuie sa o cauti prin restaurantele din Romania si cred ca au fost printre cele mai bune preparate pe care le-am incercat zilele acestea in Bari.

Casa Nova Alberobello

In Alberobello am ajuns pe la 13:00 si stiam ca daca nu ne asezam in acel moment la o masa, mai tarziu nu am mai fi avut ocazia. Cateva restaurante cred ca nu functionau in februarie deoarece nu ar fi avut suficienti clienti, insa pana la urma am gasit un restaurant mic si cochet, la subsolul unei casute trulli. Am comandat un risotto (9 euro), dar nu m-a impresionat, desi sunt mancatoare de orez 🙂 . Am gustat si din pastele lor traditionale, orecheti (10 euro), dar la fel, nu m-au dat pe spate, deoarece aveai impresia ca mesteci o coca (pastele sunt facute in casa si probabil de aceea). Aici nu v-as recomanda sa mancati decat daca chiar nu aveti nicio alta varianta si nu puteti sa mai asteptati pana gasiti un alt restaurant.

Quattroquarti, Matera

In Matera, dupa ce am alergat jumatate de ora in gara dupa autobuz si dupa 2 ore de drum in care am mai rontait ceva biscuiti, sandwich-uri si alte cele, nu prea ne era foame. Dupa inca vreo cateva ore de plimbat am zis totusi sa ne asezam si sa gustam ceva, ca doar nu puteam sta pana seara fara sa mancam. Asa am gasit aceasta paninoteca, cea mai apreciata de pe tripadvisor. Au atat de multe feluri de sandwich-uri incat mi-a luat nu mai mult, nu mai putin, de 10 minute sa ma hotarasc.

Sandwichurile costa undeva la 4-5 euro, dar sunt foarte gustoase. Incearca sa le eviti pe cele cu carnati, deoarece sunt extrem de grasi. Ceapa murata trebuie sa o incerci, precum si sosul guacamole sau rosiile uscate. Eventual, daca nici un sandwich nu iti face cu ochiul, iti poti alege singur ingredientele si gata!

Martinucci, Bari si Alberobello

Sigla de la aceasta patisserie – cofetarie – cafenea mi s-a imprimat pe veci in minte. Si va spun si secretul: acele croisante proaspete de dimineata, ciocolata calda pe care trebuie sa o bei cu lingurita, inghetata artizanala cremoasa si cu un gust nemaipomenit, si multele prajituri din care iti poti alege. Am descoperit cafeneaua in Alberobello si mai apoi in Bari, asa ca daca cumva le aveti in zare nu ezitati!

La Uascezze, Bari

Aici am ajuns in urma unei recomandari din partea unor localnici. In prima seara nu aveam loc decat afara, sub mici stropi de ploaie, asa ca am facut o rezervare si am mers a doua zi, la cina. Restaurantul este pierdut printre stradutele inguste din centrul vechi si daca nu esti atent il poti rata cu usurinta. Insa daca vrei sa gusti ceva cu advearat traditional, eu zic ca merita toata cautarea.

Restaurantul nu prea avea paste si pizza in meniu, ci preparate mai traditionale, asa ca ne era foarte greu sa ne decidem. Vazand acest lucru, o ospatarita foarte draguta ne-a propus sa ne aduca platouri cu cele mai bune preparate si sa gustam din cat mai multe (se numesc mezze in Italia). Nu am stat prea mult pe ganduri si am acceptat, iar dupa 10 minute, au inceput sa curga platourile. Si Doamne, ce de platouri!

A fost un platou cu branza ricotta, buna dar fara gust pentru mine (prefer branzeturile sarate si mai vechi, iar ricotta este un tip de branza proaspata si dulce chiar), un platou de burata (un guguloi de branza dulce umplut cu smantana), un platou de prosciutto afumat si inca unul de prosciutto crud-uscat, delicioase amandoua.

A urmat un platou cu lasagna, 6 bucatele micute, insa la fel de delicioase precum aperitivele. Credeam ca au terminat, insa nu! A urmat un fel de focaccia pufoasa cu ierburi, ciuperci gatite in unt si alte ierburi, un piure din fasole lava cu carne asezonata cu fenicul si o leguma verde oparita cu un gust foarte amar (nu am aflat nici pana azi ce era, dar gustul nu mi-a placut).

A fost atat de multa mancare incat am plecat cu o parte la pachet, pur si simplu nu ne-a lasat inima sa o aruncam, asa ca am mancat-o a doua zi, la micul dejun. Si totul a costat doar 20 de euro de persoana, cu apa plata si minerala inclusa.

Cam asta a fost aventura mea culinara prin Bari, iar daca ai fost si tu, te astept sa scrii intr-un comentariu unde si ce ai mancat bun in Bari!